Saturday, November 24, 2012

tanda ke bukan?

Haa semalam siapa gedik update pasal jelesi tahap melampau boleh terjun gunung kemaluan sebab orang dah bersalin dulu sebelum dia? Siap update status facebook lagi. MELAMPO!

Jap..... (tahan sakit)
Ok sambung.
Thou its too early yet not so clear to update about this but .. LOL I'm Shukriah ke bebeh~ gonna update about it anyway. dasar badak kepala batu.

so since the news one of my blogger friend gave birth *nangis*, I've been jealous all night and keep usap-ing my perut with surah and cakap 'Baby keluar la...' (drama sangat)
Semalam jugak gigih menelan hampir sebotol air zam zam. betul tak menyabor aku ni. busuk!
Tup tup malam tadi perut mengeras tapi tak kerap.. so I bet it just a normal braxton hix

and all night long I can't sleep well.. pinggang sengal macam zaman Miss P datang (period)
and drag away till 6.15 when i finally kalah, pegi jugak toilet
(at the same time dalam hati berharap ada blood show..nyiioohh :D )
once I opened my pants, ada air sikit dengan tompok coklat where I'm not pretty sure either itu tanda or just discharge
takpe .. jalan dulu masuk bilik sambung tido and peluk tangan bapak geli geli mengada. LOL
sakit still sakit, tapi mild and bearable..

tick
tock
tick
tock
9 AM
must get up, memang nanhado la aku ni nak bangun lewat, jam 9 ni pun dah lewat, aku tidur ayam je pasal nak ngendeng dengan arief. (lagi perbuatan busuk)
nekad bangun, nak siapkan nasi lemak permintaan suami.
Once i tried to get up from bed, rasa macam ada air nak keluar, BUKAN NAK TERKENCING TAU (over please caps lock)
lari rabbit ke toilet, sebab lari rabbit comel lari ayam tak.
..ade lelehan air jernih + merah darah sikit.
KEEP CALM and don't hoorah yet.
ingat nak simpan dulu jangan bagitau arief, tapi shukriah ke bebeh kan.. mau nya dia.
sekali arief bangun dengan senyuman yang menawan si cherrylips ni terus ter-flip everything from the mouth.
Dia steady je jawab "Kita pegi check.."
I told him to ''Keep calm bebeh, ain't nothing to worry about'' (tipu)
tak aku pesan, "nanti dulu takut false alarm.."
so berjalanlah aktiviti biasa aku, memasak mengemas tapi still dapat rasa sengal sengal kat pinggang.
tapi lama kelamaan rasa sakit tu hilang..
haaa.. dah start merudum semangat, jadi kureng dah excited.
time ni jugak dah start redha, takpe la mungkin dia taknak keluor lagi..

Lepas arief pegi campus, aku terus buat kerja rumah supaya tak focus sangat soal tanda pagi tadi
(apesal engkau nak update detail sangat wei? kau ingat ni diari??)
moving on..
siap chores, mama ayah sampai aku pun mandi and relax je.. still masa mandi check
ohhhh~ tiada dah tanda.. aku tertipu T__T false alarm la gamaknya
siap mandi, layan movie
HAACCHHUUMMM~ alhamdulillah :)
aku 'terlajak' (siapa mengandung stage 2 and 3 dia paham la terlajak tu apa)
kerana aku terlalu malu nak mengaku~ 
Take tissues then swap, oh my Allah! blood show.
Nak tau rupa blood show?




EYYY JAP~ PROMISE JANGAN GELI. 
sebab gambar yang bakal aku tunjuk ni BUKAN gambar aku snap. aku pinjam dekat Google ja..


ha cenggini la rupanya. geli kan? 
itu la yang aku dapat hasil selepas bersin, tapi bukan hasil lap kat hidung tapi lap kat tempat lain LOL
mana datangnya blood show ni?
dari sini..

Mucus Plug. atau kata saintifik melayu nya, lendir pintu or whatsoever
and sekarang ni aku mengalami mild contraction, and tahap pinggang menarik narik yang mild je la
belum tahap teruk
still tengok jam and kira kekerapan contraction. 
tengok la selepas hours come sat ni


haaa tak sabar sangat kan?
sekarang.. RASAKAN!







The best is yet to come
CikPuan Shukriah Jasni